Weer even een berichtje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Elissen - WaarBenJij.nu Weer even een berichtje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Elissen - WaarBenJij.nu

Weer even een berichtje

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Alweer een weekje geleden, dus toch maar even een reisverslag schrijven.

Wat vliegt de tijd hier zeg. We zitten gewoon al 6 weken hier en over 5 weken gaan we nu alweer bijna richting vliegveld.
Gaat zo snel! En wat maken we hier ook veel mee.. steeds weer andere dingen die ik zie of die me verbazen.

Op stage geniet ik nog steeds. Hele lieve mentor, waar ik ook heel gezellig mee kan kletsen. En natuurlijk een hele leuke klas. Ze beschouwen me echt als hun juf en doen tegen me net zoals ze tegen de andere leerkrachten doen.
Op stage probeer ik ook steeds meer mijn manier van lesgeven toe te passen. Ik heb een beloningssysteem ingevoerd, waarbij de kinderen iedere keer een zonnetje kunnen verdienen. Bij een bepaald aantal zonnetjes krijgen de leerlingen een beloning. Ze zijn hier erg gevoelig voor en dan dan ook goed hun best. Daarnaast heb ik ook nog het stilteteken geintroduceerd. Erg grappig om te zien dat vandaag een juf naar me toe kwam om te vragen om de klas even rustig te krijgen, omdat ze het zelf niet kreeg. Ik klap, steek mijn hand omhoog en de kids zijn stil. Zo leuk!

Afgelopen donderdag hebben we ook nog moeten afdansen voor salsa! Allemaal hebben we level 1 behaald. Een aantal gaan nu nog door met level 2, maar ik heb besloten om dit niet te doen. Ipv de salsa ga ik een keer vaker naar zumba. Hier zweet je je trouwens kapot. In een zaaltje zonder airco, dat is heel wat hier! Zeikenat, overal waar je je maar kunt bedenken.

Feesten doen we natuurlijk ook nog hier. Vrijdag hebben we een gezellig feestje gehad. Beauty and the nerd. Wij zijn gezellig met de meiden van het huis als de prinsesjes van de Prinsessestraat geweest.
Zaterdag zijn we, na het uiteten bij een sushirestaurant, naar het casino geweest. En ik heb maar 4 SRD verlies gemaakt, dus nog geen 1 euro.
Zondag zijn we naar een latin-avond geweest waar verschillende dansscholen kort deden optreden en daarna kon je zelf de dansvloer op.

De regentijd is hier nu trouwens echt begonnen. Dagenlang heeeeel veel regen, sommige straten stonden helemaal onder. De zon begint nu weer een beetje terug te komen, maar als er een bui komt ben je voordat je het weet helemaal doorweekt!

Komend weekend gaan we weer op trip. Dit keer naar Isadou Jawjaw, een mini vakantie zeggen ze. Ben benieuwd. Ik zal erna weer een reisverslag schrijven.

Geniet lekker in het zonnige Nederland, dan doe ik dat hier!!

Groetjes en knuffels
Kim

• 03 Juni 2014 - 20:08

Marie-José:

Heyyy Kim

Tjonge, weer een week om. De tijd lijkt idd te vliegen.
    Wel heel bijzonder hetgeen er op school gebeurd en dat zelfs jouw manier van lesgeven zomaar wordt overgenomen; dat is toch heel positief.
    Ik las bij Nicole, dat een kindje klappen had gekregen van een leerkracht, omdat deze 4x zijn/haar gymspullen had vergeten. Bij jou zie ik daar (gelukkig) niks van terug en hoor je hier ook niks over vertellen, tijdens het skypen. Is toch echt een vorm van onmacht, als je zo de kids wil laten luisteren. Jullie kunnen ze daar idd iets goeds proberen te leren. Jij leert van hun en omgekeerd! Toppie!
    Ik heb natuurlijk weer ff gekeken, welke trip je komend weekend gaat doen met je huisgenoten; lijkt idd, voor het eerst, echt op een vakantieweekendje. Ziet er mooi uit. Geniet er vooral van!
    Groetjes aan de meiden, sterkte met alles en voor jullie allen een dikke knuffel.
    Xxxxx

• 03 Juni 2014 - 20:08

Noonk Hub:

Hey juffie, gaat goed met je. Fijn om te lezen. Dat van zonnig Nederland kun je vergeten. Net regende het hier pijpestelen. Fijne minivakantie en tot de volgende keer.

• 03 Juni 2014 - 21:36

Paula Ramaekers:

Te gek Kim, wat een levenservaring doe je daar op.
    Wat een goed resultaat, om de kinderen stil te krijgen, en te belonen met een zonnetje.
    Erg goed van je!!
    Nog veel succes, en tot vlug in Noorbeek.
    Veul groetjes, oet Norbick, van der Ed en de Paula va Schey.

• 03 Juni 2014 - 22:39

Bertha Kleijnen:

Hè meiske wat is dat leuk om alles van je te mogen volgen,en wat een ervaring doe je hiermee op.
    En wat vliegt de tijd ,je kunt al beginnen af te tellen,lieve groetjes van Ben en Bertha.