Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Elissen - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Elissen - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de jungle

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Jihaaa, wat een trip. Helemaal geweldig! Back to basic.
Samen met Nicole, Chantal en Lieke ben ik de afgelopen 4 dagen op trip geweest. Blanche Marie en Avanavero!

Vrijdag werden we om 6 uur 's ochtends al opgehaald. We zijn toen gestopt bij een soort dierenpark. Dit was een meneer hier zelf op aan het zetten bij zijn huis. Heel mooi om te zien. Een hele vogeltuin waar je doorheen kon lopen met de meest prachtige vogels. Daarnaast ook ara's, schildpadden, kikkers, apen, een oselot etc. etc. En.. pampampam... de slangen! Waaah wat had ik bang op het begin. Maar nu sta ik van mezelf te kijken! Ik heb zelfs als eerste de moed verzameld om de kleinere slang vast te pakken! Nooooit gedacht van te voren! Na de kleinere slang kwam natuurlijk ook de grote, dikke, boa. Woah, ik heb dit toch maar even mooi gedaan!
Daarna zijn we aan onze lange reis in de auto begonnen, met natuurlijk een heerlijk muziekje. Onderweg nog geluncht bij een kreekje. En toen kwam de afslag richting Blanche Marie.
Nu is de bauxietweg al niet prettig om te rijden als je een beetje last hebt van wagenziekte. Maar halleluja. Voor de weg richting Blanche Marie bestaat er echt geen pilletje tegen wagenziekte. Hobbelhobbelhobbel, door de modder, door de plassen, gat hier, bult daar, berg op, berg af en dat 10000 keer achter elkaar!
Toen we eindelijk waren aangekomen op onze verblijfplaats voor die nacht hebben we nog lekker even gegeten en daarna zijn we in onze hangmatten de nacht gaan doorbrengen.

Dag 2 begon met een lekker ontbijt en daarna een bezoek aan de heeeele mooie Blanche Marie watervallen. Wauw, prachtig en niet te beschrijven hoe mooi die waren. Genieten! Hier hebben we even kunnen baden en daarna hebben we onze spullen gepakt om, na de lunch, weer verder te gaan reizen. Terug over de hobbelhobbelweg richting avanavero.
Onderweg hebben we nog even een boom moeten kappen, die ons de weg versperd had. Als ik dan niet bij de Broonk in Norbik kan zijn, dan maar poalke houwe in de jungle!

Na een autorit waarbij we veel dieren hebben gespot, kwamen we aan bij een oud vliegveld. Hier hebben we besloten om de nacht door te brengen. Zeilen waren gespannen, lekker bij het kampvuur met de marshmallows en de malibu-cola.
En helaas, de regentijd in Suriname was ook nu weer daar. Dus, in plaats van lekker in de buiten lucht, hebben we nu in het busje geslapen. Nicole en Chantal op de voorste stoelen, ik op de achterbank, Lieke in het kofferbak en Dion (onze gids) onder het zeil.

Na heerlijk wakker worden door de geluiden om ons heen, zijn we weer vertrokken. Dit keer echt naar Avanavero!
En wel, bovenop de auto! Met z'n 4tjes in het rek waar normaal de bagage in ligt. Dion uit het raam van de auto. Genieten van de mooie natuur en de prachtige dieren om ons heen!
Toen kwam de afslag naar onze bestemming. Een klein stukje met de auto. En toen lopen. Want helaas, de weg was zo slecht dat je met de auto vast kwam te zitten. Modder, blubber en heel veel plassen. En zie daar dan maar eens doorheen te komen. Waterschoenen aan en hupsakee. Veel geglibber, geblubber en gepratsj. Helaas voor Nicole is zij wel uitgegleden in de pratsj. Maar gelukkig heb ik me wel staande kunnen houden.

Via de boot naar het eilandje, wauw wat een mooi stukje natuur is dat! Echt genieten en helemaal tot rust komen met het mooie geluid van de watervallen op de achtergrond. Even gerust en daarna weer de weg op om verder dieren te kunnen spotten. En op de terugweg ook nog een kaaiman gevangen. En jahoor, dit keer heb ik hem helemaaal alleen vastgehouden!
Genieten bij het kampvuur tot de regen weer kwam, en daarna lekker het bedje in!

's Morgens zijn we toen weer naar watervallen geweest, dit keer de Avanavero. Ook erg mooi! Foto's gemaakt, even kunnen baden en daarna weer de spullen gepakt en begonnen aan de terugweg.
Onderweg zijn we nog gestopt bij een indianendorpje waar we mooie zelfgemaakte sieraden hebben gekocht. En daarna nog een laatste stop bij een loods waar ze begonnen waren aan het bouwen van een heleboel treinen. Wat zaten daar veel vleermuizen, woahh.

Op de terugweg hebben we, toen het helemaal donker was, ook nog mogen schieten met het geweer van Dion! Richten op een fles die midden op de weg stond.
En jahooor. Midden in de fles heb ik hem geraakt. Oehyeah.

Wat een top trip! Helemaal geweldig! Dit zal ik echt niet snel vergeten.

Nu nog even genieten van de laatste 10 stagedagen en de laatste 3 weekjes hier in Suriname. Met nog 1 trip op de planning: Brownsberg/Berg en Dal!

See you laterrrr!
XXX

• 18 Juni 2014 - 08:48

Yvette:

Hallo Kim,

Ik lees met veel plezier je reisverslagen. Genoeg belevenissen de afgelopen weken en veel persoonlijke overwinningen ;). Geniet van je laatste weken en we zien je snel in Noorbeek.

• 21 Juni 2014 - 00:15

Monique :

Geweldig Kim jouw reisverslagen. Deze ervaring neemt niemand je meer af!!Veel plezier nog de laatste weken, enne...laat die enge beesten maar daar..hihi

• 26 Juni 2014 - 23:21

Bertha Kleijnen:

Hey Kim,wat geweldig wat je allemaal meemaakt het is heel leuk om je te volgen en wat doe je veel ervaring op.je laatste weken zitten er aan te komen en dan zien we je weer in ons dorpje,meisje geniet ervan! en wij genieten mee.grt Ben en Bertha.