Een nieuwe week en Isadau Jawjaw - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Elissen - WaarBenJij.nu Een nieuwe week en Isadau Jawjaw - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Elissen - WaarBenJij.nu

Een nieuwe week en Isadau Jawjaw

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Helloooo,
Daar ben ik weer met een reisverslag.
Vorige keer ben ik, viel me later in, helemaal vergeten te vertellen dat ik definitief aangenomen ben op basisschool St. Martinus in Gronsveld. Volgend schooljaar mag ik hier dus mijn LIO, afstudeerstage, gaan lopen in groep 1/2! Super!!

Ondertussen hebben we alweer veel dingen meegemaakt. Gek hoe je toch steeds weer nieuwe dingen gaan opvallen en verbazen.

Afgelopen week hebben we weer gezellige dingen gedaan na de stage. We zijn gezellig even gaan winkelen, hebben eindelijk weer eens kunnen zwemmen bij ZIN, maar natuurlijk ook gewoon lekker geluierd in de hangmat. En natuurlijk de gezellige avondjes met tapenades en wijntjes niet te vergeten! Donderdagavond zijn ook nog alle dames van de pabo en Chantal en Lieke bij ons komen eten, 11 dames in totaal, erg gezellig.

Helaas hebben we afgelopen week ook minder fijn nieuws gehad. De lieve oma van een van mijn huisgenootjes is afgelopen week overleden. Natuurlijk hebben we, met z'n allen, zoveel mogelijk steun proberen te geven. Ze is erg sterk en slaat zich er goed doorheen! Vandaag hebben we er dan ook alles aan gedaan om een geweldige dag van haar verjaardag te maken!

Vrijdag zijn we met 7 op trip vertrokken, op naar Isadau Jawjaw! Na een busreis en een klein uurtje op de boot kwamen we aan bij Isadau. Heel mooi eilandje waar je heeeerlijk kon zwemmen en zonnen bij de rotsen en de stroomversnellingen.
Dit hebben we de eerste dag dan ook gedaan. Een gezellige avond met onze gids, met gitaar, zingen en spelletjes volgde.

Zaterdag zijn we gestart met een lekker ontbijtje, waarna we zijn vertrokken richting het marrondorpje Jawjaw. Weer een ander marrondorpje als de andere wat we op de vorige trips hebben gezien. Dit dorpje was iets moderner in vergelijking met de anderen, natuurlijk niet te vergelijken met het leven richting de stad. De kinderen in het dorpje vonden ons heel erg leuk, maar natuurlijk was dit ook omgekeerd! Veel fotomomentjes, spelletjes etc hebben tijdens ons bezoekje aan het dorp plaatsgevonden.
Nadat we terugkwamen uit het dorpje hebben we nog tijd gehad om lekker te genieten bij de rotsen. Voor het avondeten hebben we nog een jungletocht gemaakt. Weer heel anders dan de voorgaande. Dit keer gingen we echt door de jungle en niet alleen op de voorgewandelde paden. Heel erg sjiek trouwens om te zien hoeveel de gids wist te vertellen over de natuur etc.
Na het avondeten zijn we kaaimannen gaan spotten. We zijn er eentje tegengekomen, maar helaas, door een flits van een fototoestel was deze ook alweer snel verdwenen.
Zondag hebben we 's morgens nog de tijd gekregen om te chillen bij de rivier. Heerlijk genieten. Hierna zijn we weer richting Paramaribo vertrokken. 's Avonds zijn we nog gezellig met de meiden gaan uiteten.
Kort samengevat: een heeeeerlijke trip, met een gezellige groep, super gids en een mooie omgeving! Een echte mini-vakantie.

Vandaag hebben we de verjaardag van Anouk goed gevierd. Eerst tot 12 uur gewacht om een klein feestje te vieren. 's Morgens hebben we haar met koffie en ons mooie gezang gewekt, waarna we gezellig samen ontbeten hebben. Gevolgd door een heerlijk stukje appeltaart.
Daarna zijn we lekker gaan zwemmen bij ZIN, met een lunch. Als afsluiting zijn we net nog lekker gaan uiteten bij Sarinah!

Hier hebben ze met Pinksteren 2 dagen vrij, dus ook morgen mogen we nog genieten van een vrije dag. Op de planning staat gezellig shoppen en naar de bioscoop. Voor het eerst met de bus!

Vrijdag vertrek ik, samen met Nicole, Chantal en Lieke, weer op trip. Dit keer naar Blanche Marie. Heel erg benieuwd. Ik zal jullie natuurlijk weer op de hoogte brengen van de gebeurtenissen als ik terug ben volgende week.

Vandaag zijn we ook precies 7 weken hier, dat betekent dat we ook al over 4 weken weer richting Nederland komen. De tijd vliegt nog steeds, niet te geloven.
Ik geniet nog steeds van alle lieve berichtjes die ik krijg en de gezellige skype-gesprekken. Heel leuk om ook opa en oma even te kunnen zien en spreken via Skype!

Manuela en Claudia, geniet van jullie verjaardag komende week! Ik zal hier ook even voor jullie zingen!
En natuurlijk, Thijs, heeeeeeel veel plezier op je communiefeest zondag! Geniet er maar lekker van en alle sjieke cadeaus wil ik zien als ik weer terug ben!

Byebye Nederland, en tot over een maandje!

• 14 Juni 2014 - 20:58

Mama Marie-José:

Heyyyy Kim

Papa en ik zijn nu bij opa en oma. We hebben natuurlijk jouw verslag weer voorgelezen. Wat genieten ze daar steeds weer van. Vooral natuurlijk jouw berichtje waarin hun benoemd worden.
    Iedere keer vragen ze dan; hoelang blijft ze nog?
    Oh ja, klopt! Nog 3 1/2 week; het begint op te schieten. Ze zien er wel naar uit!

Wij zijn afgelopen dagen intens betrokken geweest bij de gast van Louis en Anita; Brendan. Jammer dat je dit hebt moeten missen. Was heel speciaal!

Zo, morgen gaan we het communifeest van Thijs mee vieren. Je zult wel alles horen, als we de volgende keer skypen.
    Hoop dat je geniet van je trip! Tot skypes! Xxx