De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Elissen - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Elissen - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Weer eventjes geleden, maar dan is hier toch weer even een kort verslagje.

Wat vliegt de tijd hier zeg, voor je het weet is er weer een week om. We zijn nu gewoon al bijna 1 maand hier...

Zoals in Nederland een stageweek soms best wel lang kon duren, zo vliegt de stageweek hier om.
De afgelopen week ben ik ook begonnen met zelf lesjes te geven. Wauw, wat js dat leuk. Groot verschil met Nederland, maar gek genoeg raak ik er ook wel snel aan gewend. Een groot verschil is dat ze hier zooooo langzaam de opdrachten maken. Over 10 zinnen schrijven doen ze al snel een uurtje.
In het begin dacht ik wel hoe ik in godsnaam met zo een klein lesje, zo een lange tijd moest vullen. Maar dat gaat helemaal vanzelf.
Met mijn mentor heb ik nog steeds een hele leuke band, ze kletst de hele dag door. Hier heb ik echt geluk mee.

Vorig weekend ben ik ook nog samen met Nicole en Lieke op trip geweest naar Nickerie en Bigipan. Eerst een tijdje in de auto, waarna we in Nickerie aankwamen. Hier hebben we een grote markt bezocht en na een eindje rijden ook nog een mooie tempel bij de zeedijk.
Toen zijn we verder gegaan met een bootje door de rivier. Heeeeele mooie vogels hebben we hierbij kunnen spotten, erg leuk om te zien. Langzaam kwamen we steeds dichter bij Bigipan, wauw, wat was dat mooi. Een heeel groot meer, genieten van de natuur! Midden in het meer stonden verschillende huisjes gebouwd op palen. In een van de huisjes gingen wij verblijven.
Een tijdje na de aankomst zijn we met een bootje weer gaan varen, ditmaal richting een natuurlijk modderbad. Je zakte er echt helemaal in en het was dan ook erg moeilijk om er weer uit te komen. Maar met hulp van elkaar is iedereen eruit gekomen. Heerlijk was dat!
Op de terugweg hebben een aantal vissen gevangen en toen zijn we weer terug gegaan.
's Avonds hebben Nicole, Lieke en ik meegeholpen met koken daarna hebben we een poging gedaan tot kaaimannen spotten, maar helaas. De beestjes hadden geen zin om zich aan ons te laten zien.
Een gezellige avond met kaartspelletjes volgde.

De dag erna hebben we in de middag nog even gevaren op het meer en lekker gegeten. Daarna ging onze reis nasr huis weer beginnen. Onderweg hebben we toch nog 2 kaaimannen gezien. Helaas hadden deze geen leven meer in zich.
We kunnen nu terug kijken op een heerlijke trip, waar we lekker tot rust zijn gekomen.

En alsof dat nog niet genoeg is gaan we volgend weekend ook weer lekker op trip, dit keer naar Apiapaati. Dus daarna volgt weer een reisverslag.

Voor de rest is het erg gezellig hier. Na stage gaan we vaak een middagje zwemmen en ook in het weekend zijn we hier vaak te vinden.
De salsalessen beginnen ook op te schieten!

En natuurlijk is het heeerlijk om weer even met de vriendinnetjes, vriendjes en familie te skypen!!!

Groetjes en tot horens!♥
XXX

• 18 Mei 2014 - 17:29

Opa En Oma:

Hallo Kim
    Ik (mama) heb net het reisverslag van je voor gelezen; oma reageert hierop; dat merk je wel, dat ze het goed heeft. Super!!!
    Ze vragen steeds hoe het met je is en wat je gedaan hebt.
    Meestal vragen ze eerst naar jou en dan pas komen wij aan de bak hahahahaha
    Maar geen probleem hoor! Dat mag nu ook wel.

Jammer dat het skypen net niet lukte, maar dan proberen we een andere keer weer.
    Je krijgt in ieder geval heel veel groetjes en een dikke knuffel van opa en oma Puth. Xxx

• 19 Mei 2014 - 21:49

Beppie:

Hallo Kim,

Ik hoef niet te vragen of je het naar je zin hebt. Dat zien we wel aan je gezicht.
    Als je terug komt mag je onze hangmat wel lenen voor in de tuin (of voor in de tent van Pandores), om hier nog een beetje Suriname te hebben.
    We volgen je verhalen en foto's, en natuurlijk de verhalen van mama.
    Geniet er nog van, heel veel groetjes van ons allemaal.
    Gr., Beppie, Jef en de kids

• 19 Mei 2014 - 22:16

Jolanda Nuijts :

Hoi Kim,

Wat een lol hebben jullie en je hebt goed naar ons geluisterd, zoveel mogelijk zien.
    Super, vind ik het dat jullie naast het les geven ook nog tripjes maken.
    En wat die salsalessen betreft, kun je ons misschien leren als je terug bent, lijkt me wel leuk.
    Veel plezier.
    Groetjes Jolanda